אורטופדיה

מדרסים לספורטאים

איך מתאימים מדרסים לספורטאים, ולאילו צרכים זה באמת יעיל?

עבור ספורטאים שתמיד מחפשים אחר אביזרי אימון שעשויים לספק יתרונות ברורים, הנעלה נוטה להיות במקום גבוה ברשימת סדר העדיפויות למיצוי הביצועים. בנוסף לנעליים שתוכננו במיוחד כדי להתאים לסוגי האימונים שבהם אתם משתתפים, זוג מדרסים איכותיים לא רק יכולים לעזור לכם להפיק את המרב מהתרגילים שלכם, אלא גם עשויים להפחית את הסיכויים שלכם לחוות פציעה.

עם זאת, ישנם עשרות מדרסים שונים בטווח מחירים רחב, מה שהופך רכישת מדרסים מותאמים אישית בדרך כלל להשקעה קשה להערכה. לפני שאתם יוצאים ומוציאים כסף על אביזרי הנעלה שעלולים להיות מועילים יותר או פחות, הנה מה שאתם צריכים לדעת כספורטאים, כאשר אתם בוחנים את האפשרויות שעומדות בפניכם.

איך מדרסים יכולים לעזור לכם כספורטאים?

מדרסים יכולים להיות יותר מסתם אביזרים המקדמים נוחות נוספת לרגליים. ניתן להתאים אישית אורתוטיקה כדי לספק יותר תמיכה לכפות הרגליים, מה שמאפשר לפזר את הלחץ באופן שווה כך שהפרקים לא יהיו לחוצים כל הזמן במהלך פעילות גופנית.

ניתן גם לעצב מדרסים לנעליים באופן ספציפי כך שיותאמו לענף הספורט המועדף עליכם, בין אם אלו מדרסים המשמשים רצים למרחקים ארוכים או שחקני כדורסל שזקוקים ליותר תמיכה על המגרש. 

מכיוון שיש 26 עצמות ו- 20 שרירים בכף הרגל שלכם, מדרסים המספקים תמיכה לאזורים ספציפיים של כף הרגל יכולים לספק יתרונות לספורטאים שמפעילים כל הזמן לחץ על אזורים מסוימים בשל התנועות הנדרשות לפעילות שהם מבצעים. 

בנוסף לכפות הרגליים, מדרסים אורטופדיים ידועים כמסייעים גם לאזורים אחרים בגוף. הם מקלים על כאבי גב וברכיים כאשר הם מסייעים למקם נכון את העצמות בבהונות הרגליים ובכפות הרגליים. בסופו של דבר, את היתרונות האולטימטיביים של לבישת מדרסים ניתן לייחס להגברת הנוחות והפחתת הסיכון לפציעה.

מדרסים לספורטאים
מדרסים אורטופדיים

זו לא השקעה זולה

למרות שעשויות להיות חברות מדרסים שמבטיחות שתקבלו מדרסים לכל החיים, מומלץ בדרך כלל שלא ללבוש מדרסים ברציפות למשך פרקי זמן ארוכים. כלל אצבע חשוב שכדאי לקחת בחשבון הוא, שככל שתשתמשו במדרסים שלכם יותר, כך יהיה צורך להחליף אותם מהר יותר עקב בלאי. לבישת מדרסים במשך זמן רב מדי רק תקטין את יכולות התמיכה והריפוד שלהם לכפות הרגליים, כך שרכישה של דגמים פחות יקרים לפני ביצוע השקעות גדולות יותר עשוי להיות נחוץ כדי לאמוד כמה כסף אתם באמת צריכים להשקיע.

עם זאת, בפני מבוטחי קופות החולים בישראל עומדים שירותי אבחון והתאמת מדרסים עם מחירים מסובסדים. מחפשים מדרסים? מכבי, לאומית ומאוחדת מעניקות למבוטחיהן בדיקה והתאמת מדרסים במחיר מסובסד. למי שמחפש מדרסים כללית מספקת מדרסים בהתאמה אישית החל מ- 99 ₪ ומעניקה החזר עד 400 ₪ ברכישת המדרסים. שווה לבדוק את האפשרויות הללו כדי לחסוך בהוצאות על המדרסים ולרכוש את המדרסים במכונים שעובדים עם קופת החולים בה אתם מבוטחים.

אלו סוגי מדרסים קיימים?

ישנם מספר סוגים של מדרסים לספורטאים שמסוגלים לתת מענה לצרכי כף הרגל באופן ספציפי במהלך פעילות גופנית. ספורטאים שפשוט מחפשים הקלה על כאבים בכפות רגליהם עשויים להפיק תועלת מהוספת כמה מדרסי נוחות, העשויים בעיקר מחומרי ג’ל או קצף ומדגישים את הריפוד ולא את חלוקת הלחץ על כף הרגל. 

לעומתם, מדרסי נוחות כוללים טכנולוגיית בלימת זעזועים, אשר ממזערת את ההשפעה על כפות הרגליים שלכם בכל צעד שאתם לוקחים, ואילו מדרסי תמיכה מסוגלים בדרך כלל לתת מענה טוב יותר לספורטאים, מכיוון שהם כוללים חומרים קשים יותר שנועדו לתמוך בעצמות ובשרירים בכפות הרגליים.

מדרסי התמיכה הם סוגי המדרסים המומלצים גם לאנשים המחלימים ממחלות שונות, כגון דלקת כף הרגל, שהיא דלקת של רקמה המתפרשת לאורך החלק התחתון של כף הרגל לכיוון העקב. הם מגיעים במגוון רחב של סוגים, ומטרתם לחלק מחדש את הלחץ, אשר בתורו משחרר מתחים באזורים רבים אחרים בגוף, כגון הברכיים, הגב או הירכיים.

אם אתם מוטרדים יותר מאילו סוגי מדרסים יכולים להקל על מחלה מסוימת ממנה אתם סובלים, התייעצו עם רופא אורטופד או פודיאטור לגבי המלצות אפשריות.

טיפים להתאמת מדרסים לספורטאים

לאחר שיש לכם את העיצוב הנכון של המדרסים, הכירו את אופן התאמת המדרסים והטיפול הנכונים על מנת שתוכלו לעלות אל השלב הבא – מקסום הביצועים האורתוטיים. 

  1. תחילה הוציאו את המדרס שלכם מהאריזה ועמדו עליו לבד, מבלי להחדיר אותו לנעל.
  2. שפשפו לאט את כפות הרגליים בחומר, כך שהמדרס יתחיל לעצב את עצמו סביב כף הרגל.
  3. הכניסו את המדרס לנעל, ולאחר מכן וודאו שאתם מרגישים יציבות ובטחון.
  4. זה השלב שבו עליכם לבחון את המידה של המדרס. אם הוא מחליק לכם בנעל, אתם כנראה זקוקים למדרס במידה גדולה יותר.

בהתאם לאיכות המדרסים או לחומר שממנו הם עשויים, המדרס הממוצע יתחיל לאבד מיעילותו לאחר כ- 12 חודשים של שימוש קבוע. במהלך תקופה זו, הדרך הטובה ביותר לשמור על המדרסים וביצועים מעולים היא לאוורר אותם לאחר כל אימון או שגרת פעילות גופנית. נסו לשטוף אותם פעם בשבוע, שזו דרך יעילה למנוע כל סיכוי להצטברות חיידקים, ואם חוסר נוחות וחוסר יציבות ממשיכים להטריד אתכם ולהוות בעיה, כנראה שהגיע הזמן להחליף או לשדרג אותם.

ספורטאים, מחפשים מדרסים בהתאמה אישית? מתלבטים אילו מדרסים מתאימים לצרכים שלכם, וכמה כדאי לכם להשקיע? צוות החנות שלנו ישמח לעזור לכם בבחירת סוג המדרס שנכון לכם ומתאים לענף הספורט בו אתם מתאמנים. אנו מתמחים בכל סוגי המדרסים, כולל מדרסים לטיפול בפציעות ספורט, לשיקום ולטיפול בבעיות שונות בכפות הרגליים, כמו בעיות מבניות, מתיחה של רצועות ושרירים ועוד. אל תהססו, אנו כאן כדי לתת מענה לכל שאלה או התלבטות.

שיתוף:

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
מדרסים
מדרסים בהתאמה אישית
אביזרים אורטופדיים
אביזרים אורטופדיים
תנועה והליכה
תנועה והליכה
קלנועיות
קלנועיות
כסא גלגלים
כסאות גלגלים
ציוד ספורט מקצועי
ציוד ספורט מקצועי

מדיה חברתית

הכי פופולארי

On Key

מאמרים שיכולים לעניין אותך

הליכה עם משקולות

על הליכה עם משקולות מבקשים לשפר את הכושר ולרדת במשקל באמצעות משקולות להליכה? באתר המוביל של חברת חגי אורטופדיה תיהנו ממבחר מוצרי כושר ביתיים ומקצועיים,

על כאב – About pain

הזנחת מוזנחת של ימינו היא רגל שטוחה, שבה קשתות האורך של הרגליים נעלמות או משוטחות, רגליים מסתובבות לאורך הצירים האורכיים שלהן, הרצועות מתפשטות, עצמות העצמות

עגלת קניות שלי0
אין מוצרים
המשך בקניות
0