אורטופדיה

עצמות בולטות בכף הרגל

אילו פתולוגיות מערבות עצמות בולטות בכף הרגל, והאם הן ניתנות לטיפול?

עצמות בולטות בכף הרגל הן בעיה מאוד שכיחה הן בקרב מבוגרים והן בקרב ילדים ונוער. אצל חלק מהאנשים הבעיה עלולה לנבוע כתוצאה ממרכיב גנטי, ואילו אצל אחרים, זו עלולה להיות תוצאה של נעילת נעלי עקב או נעליים שלא מעניקות מספיק תמיכה לכף הרגל, יציבה לא נכונה, זעזועים חוזרים ועוד.

בכל אחת מהפתולוגיות שמערבות עצמות בולטות בכף הרגל עלולים להופיע כאבים, לעיתים חמורים מאוד. הטיפול השמרני שם את הדגש על שיפור היציבה, הקפדה על הליכה ועמידה נכונים, נעילה של נעליים נוחות ומותאמות לפעילות שאותה מבצע המטופל והתאמה אישית של אביזרים אורתופדיים שונים כמו סדים, מדרסים ועוד.

הרבה מאוד אנשים סובלים מעצמות בולטות בכף הרגל, וחשוב לדעת, שככל שמאבחנים ומתייחסים לבעיה בשלב מוקדם יותר, כך הדרך לפתרון מהירה יותר. העדר אבחנה וטיפול נכונים עלולים להוביל להחמרה של הבעיה ולנזקים בלתי הפיכים, שבמקרים קיצוניים ניתן לתקן רק באמצעות התערבות כירורגית או ניתוח. פרט לכך, עלולים להיווצר גם נזקים משניים במפרקים שונים.

עצמות בולטות בכף הרגל

אילו פתולוגיות מערבות עצמות בולטות בכף הרגל?

  1. בוהן קלובה (הלוקס ולגוס)
  2. דורבן בעקב
  3. מחלת סוור’ס

חשוב לציין, שעיוות מפרקים כתוצאה מדלקות פרקים לא כלולה בפתולוגיות אלו, והאבחנה והטיפול במקרים אלו הנו שונה לחלוטין.

בוהן קלובה – מה זה, מה גורם לכך ואיך מטפלים?

בוהן קלובה, או בשמה המקצועי ‘הלוקס ולגוס‘, היא מצב שכיח, שבו נוצרת בליטה בצד המדיאלי (הפנימי) של הבוהן הגדולה של כף הרגל. הבעיה מאפיינת בעיקר אנשים מבוגרים, אך לא נדיר לראות אותה גם בקרב ילדים ובני נוער. יש נטייה לראות את התופעה בקרב בני משפחה שסובלים מאותה הבעיה, אך היא עלולה להתפתח גם כתוצאה מנעילת נעלי עקב או נעליים צרות מאוד.

בוהן קלובה היא מצב שבו עצם המסרק הראשונה סוטה ממרכז כף הרגל החוצה. הבליטה שנוצרת כתוצאה מכל מכונה ‘בוניון’. כתוצאה מכך יתר בהונות כף הרגל נדחפות ונוצר עיוות במבנה כף הרגל. בדרך כלל הבוהן הסמוכה לבוהן הגדולה רוכבת עליה.

בוהן קלובה עלולה לגרום לכאבים עזים, אך כל עוד אין הפרעה ממשית לאיכות החיים של המטופל הנטייה היא לא להתערב ולהמליץ על נעילה של נעליים רחבות, גם משום שהעצם הבולטת עלולה להיות מגורה ואדומה כתוצאה מלחץ של הנעל. כמו כן מומלץ להימנע מנעילת נעלי עקב שמחמירה את הבעיה.

במקרים בהם המטופל מתלונן על כאבים עזים (גם בזמן שהוא לא נועל נעליים כלל, ניתן להיעזר בסד ייעודי או במפרידי בהונות שניתן לרכוש במכוני אורתופדיה. במקרים חריגים, בהם אין הטבה והמטופל סובל מאוד, ניתן לעשות ניתוח לתיקון הבעיה, אשר בדרך כלל מיטיב גם מבחינה אסתטית וקוסמטית. ההחלמה מהניתוח אורכת מספר חודשים.

בוהן קלובה

דורבן בעקב – מה זה, מה גורם לכך ואיך מטפלים?

דורבן בעקב היא בעיה שכיחה, המתאפיינת במשקעי סידן בעקב כף הרגל. ברוב המקרים הדורבן לא מאובחן, אך כאשר הוא גורם לכאבים ומפריע לאיכות חיי המטופל, ניתן לאבחן אותו באמצעות צילום רנטגן של כף הרגל.

דורבן בכף הרגל עלול להיווצר כתוצאה מזעזועים חוזרים ונשנים, עומסים ממושכים על כף הרגל, חלוקת משקל לא סימטרית, עמידה ממושכת או נעילה של נעליים לא טובות. כמו כן, במקרים רבים יש מעורבות של הרצועה הפלנטרית בכף הרגל, ובקרב אנשים שסובלים ממתיחה שלה עלול להתפתח דורבן.

הכאב הנובע מהדורבן מופיע לאחר מנוחה, בעיקר עם הקימה הראשונה בבוקר. בהתחלה הוא חד ודוקר, ובהמשך יכול להיות עמום יותר. פרט לכאב, עלולה להופיע מגבלה בתנועה של המפרק.

בדרך כלל מטפלים בדורבן באמצעות מדרסים מותאמים אישית למטופל. בחירה נכונה של מדרסים יכולה להפחית את הכאבים, לסייע בחלוקת העומסים על כף הרגל, ואף לפתור את הבעיה. במקרים חמורים בהם אין הטבה, ניתן לבצע הליך כירורגי. אולם, אם לא יהיו שינויים בהרגלים או ביציבה של המטופל, כמו הימנעות מהליכה על משטחים קשים, נעילה של נעליים לא טובות וכדומה, הבעיה עלולה להישנות.

מחלת הסוור’ס – מה זה, מה גורם לכך ואיך מטפלים?

מחלת הסוור’ס מתבטאת בעצם שבולטת בין העקב לגיד אכילס, מה שעלול לגרום לכאבים, פגיעה בטווח התנועה ופגיעה באיכות חיי המטופל. הבעיה מופיעה בדרך כלל בילדים בני 8-14, ובדרך כלל חולפת מעצמה. על מנת להקל את הסימפטומים ולהפחית את הכאבים מומלץ להשתמש במדרסי סיליקון שניתן לרכוש במכוני אורתופדיה.

התאמה נכונה של אביזרים אורתופדיים לשיפור איכות חיי המטופל

עצמות בולטות עלולות לפגוע באיכות חיי המטופל באופן ניכר. אולם, על ידי התאמה אישית של אביזרי אורתופדיה לצד ניהול הרגלים נכון, הסיכויים להחלמה ולשיפור הבעיה גבוהים מאוד.

חשוב לדעת, שלא כל אביזר אורתופדי שנמכר ברשתות הפארמה ובבתי המרקחת עשוי לתת מענה טוב מספיק. במרבית המקרים, מומלץ לפנות למכוני אורתופדיה שמתאימים מדרסים ואביזרי אורתופדיה שונים באופן אישי. התאמה של אביזרי האורתופדיה תבטיח יציבות מלאה לכף הרגל, הפחתה וחלוקה נכונה של העומסים על כף הרגל, מניעת זעזועים ושחיקה והפחתה משמעותית בסימפטומים מהם המטופל סובל. במקרים רבים, התאמה אישית של אביזרי אורתופדיה יכולה למנוע אפילו ניתוחים והליכים כירורגיים שונים.

סובלים מעצמות בולטות בכף הרגל? שוקלים אילו מדרסים ואביזרי אורתופדיה יקלו על סבלכם? לפני שאתם ממהרים להשקיע את מיטב כספכם, אנו מציעים לכם להגיע אלינו לצורך אבחון מדויק של הבעיה והתאמה אישית של אביזרי אורתופדיה ומדרסים.

אתם מוזמנים לפנות אלינו עם כל שאלה או התלבטות. נשמח לתת לכם מענה ולסייע לכם בכל שניתן, כי זו המומחיות שלנו, ובדיוק בשביל זה אנחנו כאן.

 

שיתוף:

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
מדרסים
מדרסים בהתאמה אישית
אביזרים אורטופדיים
אביזרים אורטופדיים
תנועה והליכה
תנועה והליכה
קלנועיות
קלנועיות
כסא גלגלים
כסאות גלגלים
ציוד ספורט מקצועי
ציוד ספורט מקצועי

מדיה חברתית

הכי פופולארי

On Key

מאמרים שיכולים לעניין אותך

עצמות בולטות בכף הרגל

עצמות בולטות בכף הרגל

אילו פתולוגיות מערבות עצמות בולטות בכף הרגל, והאם הן ניתנות לטיפול? עצמות בולטות בכף הרגל הן בעיה מאוד שכיחה הן בקרב מבוגרים והן בקרב ילדים

דורבן ברגל

דורבן ברגל, וכיצד ניתן לטפל בו?

מהו דורבן בכף הרגל, וכיצד ניתן לטפל בו? דורבן ברגל הוא משקע של סידן, הגורם לבליטה גרמית בחלק התחתון של עצם העקב. בצילום רנטגן, ניתן להבחין בדורבן

נעלים אורטופדיות תוצרת גרמניה

מחפשים נעליים אורטופדיות איכותיות שהן גם נוחות וגם יפות ואופנתיות? באתר של חברת חגי אורתופדיה מציעים מבחר איכותי ואופנתי של נעלים אורטופדיות לנשים וגברים, המיוצרות

עגלת קניות שלי0
אין מוצרים
המשך בקניות
0