אורטופדיה

ניידות לגיל השלישי

שמירה על ניידות בגיל השלישי ומניעת מוגבלות הם המפתח לחיים עצמאיים

אנשים רבים דואגים שלא יוכלו להיות עצמאים ולהתנייד בחופשיות ככל שהם יתבגרו. פגיעה בניידות עלולה למנוע מאדם לעסוק בפעילויות שהוא אוהב, לבקר במקומות האהובים עליו ולעסוק בפעילויות יומיומיות, אך גרוע מכך, היא עלולה לגרום לכך שהוא יהיה תלוי באחרים.

ניידות לגיל השלישי

ללכת בחופשיות ובקלות

היכולת לנוע ממקום למקום בחופשיות ובקלות היא קריטית לתפקוד טוב ולחיים עצמאיים. ככל שאנו מתבגרים, אנו עלולים לחוות שינויים בניידות שלנו. ישנן סיבות רבות לשינויים אלו, כולל שינויים באופן ההליכה, ביציבה בשיווי משקל ובכוח הפיזי. פרט לכל אלו, גם מחלות עלולות להשפיע על הניידות שלנו ולפגוע ביכולת שלנו לתפקד באופן עצמאי ולנהל את שגרת החיים בכוחות עצמנו.

כל אלו עלולים להגביר את הסיכון לנפילות, ואף להגביר את חומרתן. כתוצאה מכך, מבוגרים רבים עלולים להתקשות לצאת ולבקר חברים ובני משפחה ולהמשיך בפעילותם באופן עצמאי. מבוגרים שמאבדים את הניידות שלהם נוטים להישאר בבית ולהתרועע פחות, לפתח יותר מחלות או נכויות, ובעלי סיכון גבוה יותר לאשפוז ומוות. באופן כללי, איכות החיים שלהם ירודה יותר.

הנושא הזה מטריד לא מעט חוקרים ואנשי מקצוע, שכן זה לא רק עניין של בריאות גופנית, אלא גם רווחה חברתית ורגשית.

כיצד הפגיעה בניידות עלולה לפגוע באיכות החיים?

מבוגרים נוטים לאבד לעתים קרובות יכולות גופניות לאחר אשפוז או נפילות, או כאשר הם סובלים הפרעות הקשורות לתנועה כמו מחלת פרקינסון, טרשת נפוצה או ניוון שרירים. אנשים שאיבדו תפקוד גופני עלולים להיתקל בקשיים בפעילויות חיי היומיום (ADLs), כגון אכילה, רחצה, התלבשות או שימוש בחדר האמבטיה ללא עזרה. 

גם העדר שגרה של פעילות גופנית יכול להגדיל את הסיכוי שאדם יחווה אובדן ניידות ככל שהוא מתבגר. השכיחות ההולכת וגוברת של ישיבה רבה מדי היא דאגה בריאותית גוברת. נכון להיום, יותר מדי מבוגרים לא מבצעים מספיק פעילות גופנית ומבלים יותר מדי זמן בישיבה מדי יום.

עזרים ומכשירים לשיפור הניידות ושמירה על תפקוד גבוה

כשני שלישים מהמבוגרים המשתחררים מדי שנה מבית החולים מתמודדים עם קשיי ניידות חדשים, ואינם מסוגלים לדאוג לעצמם כשהם עוזבים את בית החולים. רוב המבוגרים מעדיפים להישאר לגור בביתם, אך רבים מתקשים לטפל בעצמם לאחר אשפוז, בעיקר בגלל היעדר התאמות נגישות וניידות.

באמצעות עזרים ומכשירים שונים ניתן להקל על המבוגרים הסובלים מפגיעה בניידות, ולאפשר תפקוד מלא ותקין. העזרים מותאמים לצרכים של כל אחד באופן אישי, ומקלים גם על הסובלים מקשיים בניידות וגם על המטפלים העיקריים שלהם.

אביזרי הניידות כוללים מקלות הליכה, קביים, הליכונים, כיסאות גלגלים וקלנועיות, אביזרי רחצה, אביזרי מיטה, רמפות, מעליות ועוד. חלק מהאביזרים מוגבלים לשימוש ביתי, ואילו אחרים מסייעים לאדם להתנייד גם מחוץ לבית, וכך מאפשרים לו לשמור על שגרה, להשתתף בפעילויות ואירועים חברתיים ולהיות פעיל ועצמאי.

עזרים ומכשירים לשיפור הניידות ושמירה על תפקוד גבוה
עזרים ומכשירים לשיפור הניידות ושמירה על תפקוד גבוה

פעילות גופנית היא המפתח לשימור ולשיפור הבריאות

אין עוררין על כך, שפעילות גופנית היא חלק משמעותי בתהליכי שיקום והחלמה, ובשמירה על בריאות איתנה. גם עבור מי שסובל מפגיעה בניידות השמירה על כושר חיונית, ולשם כך ניתן להיעזר בעזרים ומכשירים שונים.

פעילות גופנית מאוזנת צריכה לכלול אימוני כוח ואירובי בעצימות שמותאמת באופן אישי ליכולת של כל מתאמן. ניתן לשלב תרגילי מתיחות, משקולות ואביזרים שונים לעבודה על שיווי המשקל והיציבה. מומלץ להתאמן בהשגחת ובליווי מאמן אישי, שמתמחה בעבודה עם בני הגיל השלישי ובעיות ניידות.

ישיבה ממושכת עלולה להחמיר את בעיות הניידות

מבוגרים רבים מתקשים לעסוק בפעילות גופנית משפרת בריאות ומבלים, בממוצע, בין תשע ל-13  שעות ביום בישיבה.

ישנן עדויות מדעיות מועטות על הדרך הטובה ביותר להפחית את הישיבה הממושכת המאפיינת את אורח החיים של בני הגיל השלישי, ומעט מחקרים שהתמקדו בהתערבויות בפעילות גופנית כדי להפחית התנהגות כזו, ובכל זאת, התערבויות המתמקדות בעמידה הוכחו כמפחיתות את פרקי הזמן שהמבוגרים מבלים בישיבה עד שעתיים ביום. 

טיפים נוספים לשמירה על בטיחות בסביבה הביתית לסובלים מפגיעה בניידות

הסובלים מקשיי ניידות נמצאים בסיכון גבוה יותר לתאונות ביתיות. על מנת למנוע נפילות ומעידות מומלץ להתקין מעקה בטיחות במסדרונות, בנוחיות ובחדר הרחצה, לאבזר את הבית באביזרי ניידות שונים לצורך מעבר ממקום למקום, לרחצה ולשינה, לרצף את הבית בריצוף מחוספס למניעת החלקה ולשלב שטיחים שישרתו את אותה מטרה.

קשיי ניידות בגיל השלישי – זה לא סוף העולם

חשוב מאוד להבהיר שאף על פי שקשיי ניידות עלולים להקשות על בני הגיל השלישי לנהל את שגרת יומם כפי שהם התרגלו, קיימים היום מגוון פתרונות מתקדמים שנועדו לסייע, להפחית את הקושי ולאפשר שגרת חיים נורמטיבית ועצמאית ככל שניתן.

עם זאת, זה המקום להזכיר, שבגיל השלישי ניתן לעשות הכל, רק צריך לעשות זאת קצת יותר לאט. זה השלב שבו נדרש מכם להאט את הקצב, לא כי אינכם מסוגלים, אלא בכדי לשמור על עצמכם ולהימנע מנזקים ותאונות. הפנו את הקשב והמודעות פנימה, התרכזו בכאן ועכשיו ותהנו.

זקוקים להתאמה של אביזרים ומכשירי ניידות? אצלנו תמצאו את כל מה שאתם צריכים לבית ולניהול שגרה תקינה. נשמח לייעץ לכם ולהתאים לכם את האביזרים והמכשירים שיקלו עליכם ויאפרו לכם להתנייד בקלות ובקלילות, ככל שניתן.

לבחירתכם מגוון מוצרים: כיסאות גלגלים, קביים, הליכונים ממונעים ולא ממונעים, מנופי הרמה והעמדה, קרשים, אלונקות, אביזרי רחצה ועוד. כמו כן, יש לנו את כל האביזרים המשלימים שתזדקקו להם כדי להבטיח בטיחות מרבית ותקינות המכשירים שמסייעים לכם להתנייד בבטחון ובבטיחות לאורך זמן.

אנו כמובן זמינים לכל שאלה או התלבטות, ונשמח לסייע בכל מה שניתן, כדי שלכם יהיה יותר נוח וקל.

שיתוף:

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
מדרסים
מדרסים בהתאמה אישית
אביזרים אורטופדיים
אביזרים אורטופדיים
תנועה והליכה
תנועה והליכה
קלנועיות
קלנועיות
כסא גלגלים
כסאות גלגלים
ציוד ספורט מקצועי
ציוד ספורט מקצועי

מדיה חברתית

הכי פופולארי

On Key

מאמרים שיכולים לעניין אותך

מדרסי סיליקון מוכן עם נקודה כחולה - Silicone Metatarsal Insoles

מדרסים מגביהים

שיפור איכות החיים עם מדרסים מגביהים  קשה לכם להרגיש טוב עם קומתכם הנמוכה, ולהשתלב בחברת אנשים הרבה יותר גבוהים מכם? מחפשים פתרונות פרקטיים ואיכותיים? בחגי

יתרונות שימוש במכשירי קומפקס

יתרונות שימוש במכשירי קומפקס

מהו טיפול אלקטרוסטימולציה ומה יתרונות השימוש במכשירי קומפקס? מכשירי קומפקס שמיוצרים בשוויץ הם מעין מאמני כושר ממוחשבים ניידים, שנועדו להמריץ את השרירים ולספק לספורטאים ומתאמנים

עגלת קניות שלי0
אין מוצרים
המשך בקניות
0