אורטופדיה

כיצד תוכלו לרכוש מדרסים בצורה הטובה והנכונה ביותר

בין אם אתם צריך מדרסים כדי לטפל בכאבי כף הרגל שאתם סובלים מהם, אתם רוצים לשפר את הביומכניקה שלכם לביצועים אתלטיים טובים יותר, או שאתם פשוט מרגישים שהנעליים שלכם לא נותנות לכם מספיק תמיכה, יש לכם הרבה אפשרויות. אבל לפעמים זו בדיוק הבעיה. אז איפה מתחילים, ואיך בוחרים מדרסים? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת כדי לבחור את המדרסים שנכונים לכם.

כיצד תוכלו לרכוש מדרסים בצורה הטובה והנכונה ביותר

למה צריך מדרסים?

אנשים צריכים מדרסים מסיבות שונות, ולכן יש הרבה סוגים וסגנונות שונים של מדרסים, חלקם ללא מרשם. עבור הרוב המכריע של האנשים, מדרסים כמוצר מדף עשויים להיות מספיק טובים, אולם עבור אנשים עם סוכרת, בעיות ביומכניות חמורות או פציעות חוזרות מדרסים מותאמים אישית מרופא פודיאטור הם לא מותרות.

האם כל אחד זקוק למדרסים בהתאמה אישית?

הדבר החשוב ביותר שיש לקחת בחשבון כאשר אתם קונים מדרסים הוא כמות התמיכה שאתם צריכים לכף הרגל לקרסול. המדרסים צריכים להיות יציבים מספיק כדי שעומס על הקשת הפלנטרית לא יגרום לה לקרוס. אם אתם לא יודעים לבחון מה מתאים לכם, כדאי להתייעץ עם מומחה למדרסים. במרבית המקרים הרוקח בחנות הפארמה לא ידע לתת לכם מענה טוב מספיק, ולכן כדאי להיעזר באיש מקצוע בלבד.

איך תדעו שהמדרס יעיל?

מדרסים עובדים הכי טוב כאשר הם תואמים את קווי המתאר של כפות הרגליים שלכם. מדרסים גבוהים מדי עלולים להזיק לכם, ואילו במדרסים נמוכים מדי אין שום תועלת. מצאו מדרסים המגיעים בגבהים שונים של קשת כדי לקבל התאמה קרובה לכף הרגל שלכם ואל תתפשרו על מדידה לפני הרכישה.

שיקולים נוספים שכדאי לקחת בחשבון לפני רכישת מדרסים

מדרסים חדשים עלולים להיות הוצאה כספית גבוהה. לא מעט אנשים מוציאים את מיטב כספם, ובסופו של דבר מגלים שהמדרסים שרכשו לא מתאימים להם, לא מועילים, ובמקרה הגרוע, מסבים להם נזק גדול יותר.

בחירת הנעל הנכונה חשובה לא פחות

מכיוון שמרבית הנעליים מותאמות לקהל הרחב, הן לא נותנות מענה מושלם ותמיכה מספקת לכפות הרגליים. מומלץ לבחור נעליים שמספקות כמה שיותר תמיכה ולמדוד את המדרסים עם נעליים חדשות ונוחות, כאלו שאתם נועלים במשך שעות מרובות ונוהגים לעמוד/ ללכת עימם יותר שעות.

מומלץ לבחור נעליים עם עקב קטן, אך לוודא שהרגל לא קורסת פנימה בזמן ההליכה והעמידה.

איך לבחור מדרסים ללא מרשם

מדרסים כמוצר מדף מגיעים בדרך כלל ב- 2 וריאציות עיקריות: מקוצרים ושלמים.

  • תוספות ומדרסים מקוצרים/ חלקיים

מגיעים במגוון וריאציות ואיכויות. הנפוצים ביותר כוללים כוסות עקב, הרמת עקב ורפידות מטטרסל.

כוסות עקב עשויות בדרך כלל מג’ל או מפלסטיק. הן מספקות בלימת זעזועים ונועדו לאנשים עם כאבים בעקב. הכוסות לא מתאימות למי שסובלים מדלקת, שכן במקרה זה יש לטפל בשורש הבעיה.

הרמות עקב נועדו לתת גובה על מנת להפחית את הלחץ משריר השוק במקרה של פגיעה או מגיד אכילס במצב של מתיחה. השימוש בהן חייב להיעשות בצורה סימטרית, כלומר ב- 2 כפות הרגליים.

רפידות מטטרסל ממוקמות ממש מאחורי כדור כף הרגל ונועדו להקל במקרים של נוירומה של מורטון.

מדרסים מקוצרים מגיעים במגוון סוגים, אך כולם מסתיימים בכדור כף הרגל, מה שהופך אותם מושלמים עבור נעליים בעלות נפח נמוך כמו נעלי בלט או מוקסינים.

  • מדרסים באורך מלא

גם מדרסים באורך מלא מגיעים במגוון רחב של וריאציות. חלקם ניתנים לעיצוב בחום, כך שיתאימו לקווי המתאר של כף הרגל באופן מושלם. הבעיה עם מדרסים אלו היא, שהם לא מתקנים את הבעיה, ובמקרים חמורים אף מקבעים אותה.

אופציה נוספת היא מדרסים מרופדים שעשויים מקצף או מג’ל. אף על פי שהם מספקים תמיכה מעטה לקשת הפלנטרית, הם לא בהכרח מספקים מספיק יציבות, ולא מותאמים באופן אישי. במקרים רבים הם לא מועילים, ובטח שלא מטפלים במקור הבעיה.

האופציה השלישית הנפוצה בשימוש היא מדרסים לתמיכה בקשת, שנועדו לשפר את הביומכניקה. חשוב לדעת, שאלו יעילים כאשר הם מותאמים באופן אישי, ולכן פחות מומלץ לרכוש אותם כמוצר מדף.

האם מדרסים בהתאמה אישית הם האופציה הכי טובה?

התשובה היא כן!

אף על פי שזה עלול להיות יקר יותר, כדאי להשקיע במדרסים בהתאמה אישית, אך לרכוש אותם רק לאחר אבחון ומדידות מדויקות של כף הרגל. מכונים שונים מציעים סוגים שונים של מדרסים. לפני הרכישה חשוב לוודא שיש אחריות מלאה על המוצר, ושניתן לבצע בו התאמות חוזרות תוך פרק זמן סביר.

כמו כן, כדי לבחור את המדרס הנכון חשוב לבחון מה הבעיה שרוצים לפתור, מה המקור לבעיה, ומה המדרס אמור לעשות. מדרסים שונים עשויים להתאים לבעיות אורתופדיות שונות. בקרב ספורטאים, התאמה נכונה של מדרס לענף הספורט הנה חיונית.

נתונים נוספים שצריך לבחון הם מה סוג הנעליים שנועלים, ומה גובה הקשת של כף הרגל. פרט לכך, יש לוודא שהמדרסים אנטי – מיקרוביאליים, כך שלא יעלו צחנה, ושהם בעלי חיכוך נמוך, כך שלא יצברו חום או יגרמו להיווצרות שפשופים ו/או שלפוחיות.

חשוב לדעת, מרבית האנשים שרוכשים מדרסים שלא מתאימים להם, לא עושים בהם שימוש. על מנת לחסוך הוצאה כספית מיותרת ולקבל תמורה מלאה כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע שמתמחים במדרסים ובבעיות אורתופדיות שונות.

חשוב להדגיש, בחירה נכונה של מדרסים תבטיח לכם הקלה בסימפטומים, מניעה של פציעות ובמקרים מסוימים אף ריפוי. לא מעט אנשים שסובלים מדורבן בעקב או כף רגל סוכרתית הצליחו להימנע מניתוחים והליכים כירורגיים בעזרת מדרסים מותאמים אישית.

זקוקים למידע נוסף? מתלבטים אילו מדרסים מתאימים לכם? אנחנו כאן כדי לתת לכם מענה מלא לכל שאלה או התלבטות.

 

שיתוף:

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
מדרסים
מדרסים בהתאמה אישית
אביזרים אורטופדיים
אביזרים אורטופדיים
תנועה והליכה
תנועה והליכה
קלנועיות
קלנועיות
כסא גלגלים
כסאות גלגלים
ציוד ספורט מקצועי
ציוד ספורט מקצועי

מדיה חברתית

הכי פופולארי

On Key

מאמרים שיכולים לעניין אותך

מדרסי סיליקון מוכנים עם נקודה כחולה - Insoles with Metatarsal Pad

מדרסי ויסקו

להתקדם בנוחות אל מדרסי ויסקו מחפשים מדרסים מושלמים לפעילות גופנית, לשירות צבאית או לעבודה ממושכת על הרגליים? בחברת חגי אורטופדיה מציעים מבחר איכותי של מדרסים

ניידות לגיל השלישי

ניידות לגיל השלישי

שמירה על ניידות בגיל השלישי ומניעת מוגבלות הם המפתח לחיים עצמאיים אנשים רבים דואגים שלא יוכלו להיות עצמאים ולהתנייד בחופשיות ככל שהם יתבגרו. פגיעה בניידות

טיפול בפולסים אלקטרומגנטיים

טיפול בפולסים אלקטרומגנטיים

מהו טיפול בפולסים אלקטרומגנטיים, למי הוא מתאים ולמה הוא יעיל? טיפול בשדה אלקטרו-מגנטי (PEMT), הידוע גם כגירוי מגנטי בתדר נמוך, עושה שימוש בטכנולוגיה חדשנית כדי לעורר

מדרסים לספורטאים

מדרסים לספורטאים

איך מתאימים מדרסים לספורטאים, ולאילו צרכים זה באמת יעיל? עבור ספורטאים שתמיד מחפשים אחר אביזרי אימון שעשויים לספק יתרונות ברורים, הנעלה נוטה להיות במקום גבוה

עגלת קניות שלי0
אין מוצרים
המשך בקניות
0