אורטופדיה

יתרונות שימוש במכשירי קומפקס

מהו טיפול אלקטרוסטימולציה ומה יתרונות השימוש במכשירי קומפקס?

מכשירי קומפקס שמיוצרים בשוויץ הם מעין מאמני כושר ממוחשבים ניידים, שנועדו להמריץ את השרירים ולספק לספורטאים ומתאמנים דרך נפלאה לשפר ביצועים ולהאיץ את ההתאוששות של השרירים לאחר אימון. ממריצי השרירים של קומפקס מוכחים קלינית. טכנולוגיית הדגל של גירוי השרירים (אלקטרוסטימולציה) חיונית לאנשי מקצוע מתחומי הבריאות והספורט, והמכשירים השונים משמשים כטכניקת אימון להכנה גופנית, להתאוששות שרירית, למניעת פציעות ולטיפול בכאבים מספורט וכושר. המכשירים מגובים בניסויים קליניים, וכולם עומדים בדרישות התקן הרפואי האירופי 93/42EEC..
יתרונות שימוש במכשירי קומפקס
יתרונות שימוש במכשירי קומפקס

מי יכול לעשות שימוש בטכנולוגיית האלקטרוסטימולציה של מכשירי קומפקס?

במשך שנים רבות, השימוש בגירוי האלקטרוני שירת אך ורק אנשי מקצוע בתחום הבריאות, בעיקר פיזיותרפיסטים. עם הזמן, ספורטאים שגילו את היתרונות של גירוי אלקטרוני בריפוי הפציעות שלהם אימצו את הטכניקה הזו כדי לשפר את ביצועי השרירים שלהם, והגירוי האלקטרוני הפך לטכניקה שנגישה לכולם.

יתרונות השימוש במכשירי קומפקס לספורטאים

השימוש במכשירי קומפקס מסייע לייעל את איכויות השרירים בקרב ספורטאים, שכן מה שעובד על שרירים חלשים עובד גם על שרירים בריאים. בעזרת אלקטרוסטימולציה, השרירים שנבחרו יכולים לקבל אימון אינטנסיבי מאוד, ואף ניתן להתאים את האימון הזה לפיתוח איכויות ספציפיות בהתאם לתוכנית שנבחרה – סיבולת, כוח או התנגדות למשל. מכשירי קומפקס מסייעים להאיץ את ההתאוששות לאחר אימון אינטנסיבי ולהגביל כאבים ויעילים גם במניעת פציעות, בעיקר על ידי חיזוק שרירים מסוימים. בנוסף, המכשירים מסייעים להקל על כאבים שנובעים מבעיות בגידים לדוגמה או מהתכווצות שרירים. יתרון נוסף של השימוש במכשירי קומפקס לספורטאים הוא היכולת לעצב, לחטב ולמצק את הגוף על ידי אלקטרוסטימולציה. אף על פי שהשימוש במכשירי קומפקס לא נועד להחליף את אימוני הכושר, אלא רק להגביר את העצימות שלהם, זו דרך נפלאה להאיץ תהליכים ולהגיע לתוצאות טובות יותר בקבוצות שרירים ספציפיות, אותן ניתן לבחור.

יתרונות השימוש במכשירי קומפקס לשמירה על בריאות מיטבית

אורח החיים המודרני מתאפיין בפחות תנועה וישיבה לאורך שעות רבות במהלך היממה, ולאורח חיים שכזה יש השפעות מזיקות על מערכת השרירים. הם מאבדים כוח, מתעייפים ביתר קלות ואינם מסוגלים עוד לבצע נכון את תפקידם לשמור על השלד והאיברים השונים. מלבד ההשלכות המזיקות על צורת הגוף, אי ספיקה שרירית זו יכולה להיות הגורם לכאבים שונים, למשל כאבי מותניים שתדירותם מוגברת אצל אנשים ללא שרירי בטן יעילים. גירוי האלקטרוני יכול לשחזר או לשמור על מערכת שרירים מחוממת המסוגלת להבטיח תחזוקה יעילה של הגוף ולמנוע כאבים רבים.
מכשירי קומפקס
מכשירי קומפקס

יתרונות השימוש במכשירי קומפקס לצורכי שיקום

בקרב מי שנבצר ממנו לזוז במשך זמן מה עקב פציעה, השרירים מאבדים תכונות מסוימות שגירוי אלקטרוני יעזור למצוא שוב. לפיכך, פיזיותרפיסטים משתמשים באלקטרוסטימולציה כדי לחזק שרירים מסוימים ולשפר את יכולת השליטה בשרירים. טיפולים ספציפיים יכולים לסייע בטיפול בצורות שונות של בריחת שתן ומניעה של בריחת שתן לאחר לידה, להקל בכאבים כרוניים ו/או אקוטיים בצוואר הרחם ועוד. פרט לכך, הטיפול במכשירי קומפקס משפר הפרעות שנובעות מבעיות במחזור הדם, ובכך מקל על תחושת כבדות ברגליים, ואפילו באי ספיקת עורקים שעלולה להפחית את טווח ההליכה של האנשים עקב כאב. עבור מי שסובל מכאב, גירוי אלקטרומגנטי עשוי להיות אידיאלי. הטיפול עם מכשירי קומפקס נמצא יעיל במיוחד לכאבי גב, כאבי פרקים וכאבים על רקע נוירולוגי. את הטיפול ניתן לעשות בפיקוח של איש מקצוע, ובמקרים רבים אף ניתן לעשותו באופן עצמאי בבית.

יתרונות נוספים לטיפול אלקטרומגנטי ולשימוש במכשירי קומפקס

  • השימוש במכשירי קומפקס גורם לשרירים לעבוד מבלי להעמיס יותר מידי על המפרקים, כפי שקורה בעבודה עם משקולות וציוד מסורתי לבניית שרירים.
  • היכולת למקד את העבודה בדיוק בשרירים שרוצים לעבוד עליהם מאוד שימושית עבור פיזיותרפיסטים שיכולים לשמור על איכויות השרירים שאי אפשר להשתמש בהם כאשר אדם משותק או כאשר רוצים להתמקד בקבוצת שרירים ספציפית בלבד. כמו כן, היכולת הזו שימושית מאוד גם עבור ספורטאים שרוצים להתאמן על השרירים המעורבים באופן ספציפי יותר במסגרת האימון שלהם.
  • היכולת לשלב גירוי שרירי עם טיפול לשיכוך כאב כדי לגרום לחלק מהמטופלים להחלים מהר יותר מאפשרת להגיע לתוצאות טובות יותר, להחלמה מהירה יותר ולשיתוף פעולה טוב יותר מצד המטופלים.
  • היכולת להקל על הכאב על ידי הימנעות או הגבלת השימוש בתרופות הגורמות לתופעות לוואי לא רצויות מקל על המטופלים באופן משמעותי ומפחית מגוון רחב של תופעות לוואי, שחלקן עלולות לעיתים לפגוע במוטיבציה של המטופל או ביכולתו להיות פעיל באופן מיטבי.

מכשירי קומפקס לשימוש עצמי – אפשר לעשות את זה בבית

להבדיל ממכשירי פיזיותרפיה וכושר שונים, שמוגבלים למכון הפיזיותרפיה או למכון הכושר בלבד, את מכשירי קומפקס ניתן לרכוש, כך שאפשר לתרגל באופן עצמאי ולעשות בהם שימוש יומיומי בבית. זה אולי אחד היתרונות הגדולים ביותר שמתאמנים ומטופלים מרוויחים מהמכשירים הללו, שכן הם לא מוגבלים לימים או לפרקי זמן ספציפיים, יכולים להגדיל את התדירות של האימונים ולעשות זאת בשמנם החופשי.

לסיכום,

מכשירי קומפקס עשו מהפכה בעולם הכושר, הפיזיותרפיה והשיקום. הודות למכשירים הללו ניתן להאיץ תהליכים, לקבל תוצאות טובות יותר בפרק זמן קצר יותר, וכל זאת מבלי לבצע הליכים פולשניים או כואבים. מכשירי קומפקס מסייעים להפחית כאבים, לזרז את התאוששות הגוף לאחר אימון ואף להכין את השרירים לקראת פעילות. הם אומנם לא מהווים תחליף לעבודה שהמטופל או המתאמן עושה בעצמו, אך הם בהחלט תוספת שלא ניתן לוותר עליה לצורך קבלת תוצאות טובות ומהירות יותר ושמירה על תהליכים בריאים ויעילים. רוצים לדעת יותר? יש לכם שאלות נוספות? הצוותים שלנו ישמחו לתת לכם מענה אישי ולהתאים לכם את מכשירי הקומפקס הטובים ביותר שמתאימים לצרכים שלכם באופן אישי. בדיוק בשביל זה אנחנו כאן!

שיתוף:

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
מדרסים
מדרסים בהתאמה אישית
אביזרים אורטופדיים
אביזרים אורטופדיים
תנועה והליכה
תנועה והליכה
קלנועיות
קלנועיות
כסא גלגלים
כסאות גלגלים
ציוד ספורט מקצועי
ציוד ספורט מקצועי

מדיה חברתית

הכי פופולארי

On Key

מאמרים שיכולים לעניין אותך

טיפול בכף רגל סוכרתית

טיפול בכף רגל סוכרתית

מהי כף רגל סוכרתית ואיך מומלץ לטפל בה? חולי סוכרת נדרשים לעשות לא מעט על מנת לשמור על בריאותם – לבדוק את רמת הסוכר בדם,

ניידות לגיל השלישי

ניידות לגיל השלישי

שמירה על ניידות בגיל השלישי ומניעת מוגבלות הם המפתח לחיים עצמאיים אנשים רבים דואגים שלא יוכלו להיות עצמאים ולהתנייד בחופשיות ככל שהם יתבגרו. פגיעה בניידות

יתרונות שימוש במכשירי קומפקס

יתרונות שימוש במכשירי קומפקס

מהו טיפול אלקטרוסטימולציה ומה יתרונות השימוש במכשירי קומפקס? מכשירי קומפקס שמיוצרים בשוויץ הם מעין מאמני כושר ממוחשבים ניידים, שנועדו להמריץ את השרירים ולספק לספורטאים ומתאמנים

קלנועית קלה מתקפלת 4 גלגלים HS295U

קולנועית שבת

קולנועית שבת איכותית ומתקדמת  קולנועית מספקת פתרון התניידות מעולה לאנשים מוגבלים כגון קשישים, חולים ונכים. באתר של חברת חגי אורטופדיה תוכלו להתרשם ממבחר איכותי של

עגלת קניות שלי0
אין מוצרים
המשך בקניות
0